was successfully added to your cart.

Winkelmand

handvatten

Als leren net iets anders gaat (deel 1)

Door 30 december 2019 Geen reacties
handvat 6 deel 1

Voordat ik kennis maakte met brain-based teaching & learning had ik een praktijk voor kinderen met dyslexie. Wat ik met hen deed? We oefenden lezen en spelling. Maar dan wel vanuit een andere invalshoek. Samen gingen we eerst onderzoeken wat de talenten waren van hun dyslectische brein* Deze talenten zetten we vervolgens in in het leerproces. 

Vele kinderen heb ik hiermee geholpen, en vooral ook gelukkig gemaakt. 

Ons  onderwijssysteem is nu eenmaal gericht op het niet-dyslectische brein. En ook leerkrachten hebben veelal een niet-dyslectisch brein. 

Daarom in dit artikel een leuke taalles voor kinderen die net iets anders leren.

Deze bevat met opzet geen definities of spellingregels.

Veel plezier!

Woordpuzzels spelen >>

*Ik noem hier specifiek dyslexie, maar er zijn meerdere kinderen die “anders leren” en die niet perse dyslexie hebben. Je kunt denken aan kinderen met AD(H)D of aan hoogbegaafde kinderen.

Geef een reactie